O mnie

Podstawowe informacje

O mnie
Magister filozofii, etyk. Specjalizacja: etyka wojny i interwencji wojskowych. Zainteresowania: filozofia społeczna i polityczna, bioetyka, neuroetyka.
Obecnie pracuję dla Blackwell UK Ltd., gdzie prowadzę Blackwell's Philosophy Group. Odbywam także kurs Applied Ethics na Oxford University.
Płeć
Kobieta
Urodziny
05/12/1985

Informacje kontaktowe

Strona internetowa
www.blackwell.co.uk
Miejscowość
Oxford

Wykształcenie/Praca

Firma
Blackwell UK Ltd.
Zawód
Księgarz
Rok uzyskania dyplomu
2011
Begina Sławińska
Begina Sławińska
Moje miejsce na świecie to dział Filozofia w Blackwell - Oxford
6 lat temu
  • Punkty
  • Użytkownik od:
  • piątek, 01 stycznia 2010 13:37
  • Ostatnio on-line:
  • 5 lat temu
  • Profil oglądano:
  • 8048 razy
  • Typ profilu
  • Przyjaciel portalu

Moje recenzje w katalogu

Użytkownik nie napisał jeszcze recenzji

Moje wpisy w katalogu

The Morality and Law of War 16 listopada 2011 1121 odwiedzin
A Hobbesian Approach to Cruelty and the Rules of War 16 listopada 2011 1276 odwiedzin
Superior Law 16 listopada 2011 961 odwiedzin
The Holocaust as the intention gradually revealed in the opinion of Z. Bauman and B. Lang; 27 lutego 2011 925 odwiedzin
Holocaust jako intencja stopniowo ujawniana z punktu widzenia Z. Baumana i B. Langa 27 lutego 2011 1423 odwiedzin
Scenariusz lekcji etyki: Etyka wojny i pokoju 12 lutego 2011 3505 odwiedzin
Jeff McMahan - Zmiana 'Doktryny Podwójnego Efektu' (Revising the Doctrine of Double Effect) 19 listopada 2010 997 odwiedzin
Jeff McMahan - Obrona własna i karygodność (Self-Defense and Culpability) 19 listopada 2010 840 odwiedzin
Jeff McMahan - Podsumowanie książki "The Ethics of Killing: Problems at the Margins of Life" 19 listopada 2010 1006 odwiedzin
Jeff McMahan - Tortury i zbiorowa hańba (Torture and Collective Shame) 19 listopada 2010 906 odwiedzin
Jeff McMahan - Odpowiedzialność, dopuszczalność i poczucie kontroli nad czynami innych (Responsibility, Permissibility, and Vicarious Agency) 19 listopada 2010 866 odwiedzin
Jeff McMahan - Wojna jako obrona własna (War as Self-Defense) 19 listopada 2010 1072 odwiedzin
Jeff McMahan - Wojna niesprawiedliwa w Iraku (Unjust War in Iraq) 19 listopada 2010 1034 odwiedzin
Jeff McMahan - Zabijanie embrionów w celu badań nad komórkami macierzystymi (Killing embryos for stem cell research) 19 listopada 2010 1648 odwiedzin
Jeff McMahan - Etyka zabijania na wojnie (The Ethics of Killing in War) 19 listopada 2010 1266 odwiedzin
Jeff McMahan - Interwencja i zbiorowe samostanowienie (Intervention and Collective Self-Determination) 19 listopada 2010 738 odwiedzin
Jeff McMahan - Niewinność, obrona własna i zabijanie na wojnie (Innocence, Self-Defense and Killing in War) 19 listopada 2010 786 odwiedzin
Jeff McMahan - Wojna sprawiedliwa (Just War) 19 listopada 2010 866 odwiedzin
Jeff McMahan - Zabijanie na wojnie. Odpowiedź do Walzera (Killing in War: A Reply to Walzer) 19 listopada 2010 1219 odwiedzin
Jeff McMahan - Moralność wojny i prawo wojny (The Morality of War and the Law of War) 19 listopada 2010 905 odwiedzin

Moje komentarze

2011-03-26 09:49:52
Dziękuję bardzo za tak szerokie zainteresowanie moim wpisem na blogu Etyki Praktycznej, a także za dzielenie się ze mną Państwa przeżyciami związanymi z wojskowością i WKU. Do podziękowań dołączam prośbę: jeżeli mają Państwo taką możliwość proszę je spisywać i wysyłać mi na mail bslawinska@etykaprak .....
2011-03-17 15:27:22
Dość ciekawa dyskusja dotycząca legalizacji broni palnej. Niestety moim zdaniem za krótka, żeby wydobyć merytorycznie najważniejsze kwestie. Osobiście do głosu dopuściłabym dwóch etyków "za i przeciw", wtedy dyskusja miałaby technicznie ręce i nogi, a merytorycznie solidne podstawy. Bliższe mi są wy .....
2010-12-29 11:28:04
Tak, Krzyśku, masz tu rację w kwestii podmiot-przedmiot. Może lepiej byłoby użyć słówka 'obiekt'. Co do drugiej kwestii, to przyznam się, że podchodzę do tych zwrotów u McMahana z pewną delikatnością. Dajmy na to, że słusznie walczący popełnił w trakcie wojny zbrodnię wojenną. Wojna, w której bierze .....
I właśnie dlatego zajęłam się etyką praktyczną, bo jestem praktyczna ;) Nie czuję się dyskryminowana jako kobieta patrząc na tę listę cytowań. Nie jest ona dla mnie jakimś szczególnym autorytetem, także nie aż takim, aby wokół niej snuć od razu teorie o dyskryminacji kogokolwiek. Co do słuszności br .....
2010-10-20 22:08:44
Co do słów Papieży o piekle, to ostatnio wypowiedział się o nim obecny: - powiedział Benedykt XVI w homilii wygłoszonej w parafii w Fidene na przedmieściach Rzymu... Może "objawienia prywatne" nie są obowiązującą wykładnią ale posłużyłam się nimi instrumentalnie, aby ukazać, na ile to tylko możliwe .....
«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Uczestniczę w wydarzeniach

Komentarze

Krzysztof Saja
To Begino testuj Bloga! :) (na stronie głównej po zalogowaniu w module użytkownika na dole)
poniedziałek, 15 lutego 2010 11:34
 
Begina Sławińska
O wiele lepszy ten panel. Co do powiadomień, jeżeli mi coś wysyłałeś, to ja nic nie dostałam :( Myślę, że z blogami użytkowników to ciekawa sprawa.
poniedziałek, 15 lutego 2010 00:52
 

Grupy

Grupy zostały wyłączone przez administratora.

Moje artykuły

  • Piekielna natura wojny

    „Jest rzeczą równie rozsądną ukazać jakiś rodzaj uwięzienia przez inny, jak ukazać coś, co nie istnieje rzeczywiście przez coś innego, co istnieje”-  Daniel Defoe. Nawet jeżeli piekło opisane w literaturze sakralnej nie istnieje, istnieje ono w wymiarze materialnym – podczas wojny. Kiedy mamy do czynienia z wojną na usta cisną nam się słowa, że nieważne jaki jest cel, powód wojny (ius ad bellum), nieważne jakie środki są wykorzystywane do jej prowadzenia (ius in bello), kiedy już wojnę wszczęto, wojna jest „piekłem”. Co pozwala nam jednak dokonywać takiego porównania? Co czyni wojnę „piekłem na ziemi”?

  • Ocena militarnej okupacji według Jeffa McMahana

    Zdaniem Jeffa McMahana okupacja często niesie ze sobą zagrożenie siły militarnej oraz możliwość użycia siły wojskowej, przez co w swej naturze podobna jest do wojny. W przypadku wojny mamy do czynienia z podziałem na prawo ius ad bellum (zasady, które mówią jaki jest cel, powód wojny i usprawiedliwiają jej wszczęcie oraz kontynuację) i ius in bello (zasady regulujące sposób jej prowadzenia). Podział ten dotyczyć może również okupacji, przez co o moralności okupacji będziemy mogli mówić przez pryzmat moralności wojny. Istnieją zatem zasady, które będą nam mówiły, kiedy okupacja jest usprawiedliwiona, a także takie, które wskażą nam sposoby regulujące…

Nowe na tablicy grup

Aktywne grupy

Brak aktywnych grup.

Komentarze zdjęć

  • MC Otwarty rasizm przy udziale naruszenia chociażby prawa do zrzeszania się i tworzenia związków zawodowych...
  • MC Praca na "czarno".
  • historia lubi się powtarzać... Historia lubi się powtarzać... Jednak można uniknąć wielu ludzkich pomyłek, jeśli tylko zaczniemy analizować niektóre fakty. Co Wy na ten temat sądzicie?
  • kij, marchewka Niestety kij i marchewka są koniecznym elementem tak moralności jak i etyki. Choć jest racją, że przydałoby się więcej marchewek.