O mnie

Podstawowe informacje

O mnie
Doktorantka w Zakładzie Etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Szczecińskiego. Aktualnie zajmuje się tematem statusu moralnego i świadomości zwierząt. Zainteresowania: utylitaryzm preferencji, status moralny, podmiotowość moralna, psychologia ewolucyjna, bioetyka, kognitywistyka, naturalizm.
Prywatnie: pisuje do Magazynu Vege, prowadzi wykłady na temat etyki zwierząt.
Płeć
Kobieta
Urodziny
19/07/1985

Informacje kontaktowe

Strona internetowa
etykapraktyczna.pl
Miejscowość
Szczecin

Wykształcenie/Praca

Firma
Zakład Etyki
Nazwa szkoły
Instytut Filozofii
Adres szkoły
ul. Krakowska 71-79
71-004 Szczecin
Zakres kompetencji
etyka praw i interesów zwierząt
Kierunek studiów
studia doktoranckie z filozofii
Stopień naukowy
mgr filozofii
Nazwa uczelni
Uniwersytet Szczeciński
Rok uzyskania dyplomu
2009
Urszula Zarosa
Urszula Zarosa
"Jest oczywiste, że świat pomyślany nawet najbardziej różnie od rzeczywistego musi mieć z nim coś wspólnego..." :)
8 lat temu
  • Punkty
  • Użytkownik od:
  • niedziela, 03 stycznia 2010 16:56
  • Ostatnio on-line:
  • 4 lat temu
  • Profil oglądano:
  • 30749 razy

Moje recenzje w katalogu

Czy warto się ponudzić? 18 sierpnia 2011 0 głosów
Serdecznie polecam 18 sierpnia 2011 0 głosów
Prawdziwa historia 18 sierpnia 2011 0 głosów
Serdecznie polecam 18 sierpnia 2011 0 głosów
Koniecznie przeczytajcie 05 sierpnia 2011 0 głosów
Jakie problemy generuje temat : Etyka aborcji 02 sierpnia 2010 2 głosów
Jeszcze raz recenzja - MARIA ZAROSA 23 lipca 2010 0 głosów
Czy tylko przez empatię można argumentować za wegetarianizmem? 16 czerwca 2010 1 głosów
Głos chrześcijan w sprawie uczciwości. 12 czerwca 2010 0 głosów
Apel do etyków 12 czerwca 2010 1 głosów

Moje wpisy w katalogu

Pomoc / The Help (2011) 12 lutego 2012 2477 odwiedzin
Królestwo spokoju: Podróż do domu / Peaceable Kingdom: The Journey Home (2004) 08 lutego 2012 1630 odwiedzin
Coming out po polsku 22 stycznia 2012 1362 odwiedzin
Życie Jane (Jane's Journey) 2010 18 stycznia 2012 3179 odwiedzin
Łono (Womb) 2010 16 stycznia 2012 1363 odwiedzin
Zielona mila/The Green Mile (1999) 20 sierpnia 2011 2319 odwiedzin
Filadelfia/Philadelphia (1993) 19 sierpnia 2011 1832 odwiedzin
Nasza klasa/ Klass (2007) 19 sierpnia 2011 2587 odwiedzin
Modlitwy za Bobby'ego/ Prayers for Bobby (2009) 18 sierpnia 2011 2025 odwiedzin

Moje komentarze

2010-08-25 09:15:44
pisze dr de Lazari Radek. Z kolei Krzysztof dodaje: A ja sobie myślę, że póki nie powstanie rozsądna teoria na temat tego jak porównywać ze sobą interesy to możemy sobie tak gdybać, gorzej jak to gdybanie ma poważne konsekwencje, lub ma np. decydować o tym jakie powinniśmy zająć stanowisko wobec uty .....
2010-08-15 17:54:25
Na końcu materiału podana jest data 2009r., a chciałoby się myśleć, że to jakiś materiał z lat 80tych o czasach, które już minęły. 103 osoby prostytuujące się poniżej 15 roku życia - złapane w ciągu roku w samej tylko Warszawie; najmłodszy prostytuujący się - 10 lat; 5 tys. dzieci rocznie. To przera .....
2010-08-15 17:18:21
Można wykorzystać np. na lekcji w podstawówce przy omawianiu tego tematu. Krótkie hasła wskazujące na negatywne skutki przyjmowania narkotyków. Myślę, że zbędna jest taka ilość zdjęć.
2010-08-15 17:11:27
Krótka wypowiedź farmakologa mówi nam niewiele, choć wskazuje na ważny argument za legalizacją marihuany (pominę to, czy słuszny), że nawet jeśli jest ona niebezpieczna (choć współczesne dane wykazują, że jest najmniej szkodliwą z substancji psychoaktywnych - jak twierdzi Morgan) konieczna jest jej .....
Całkiem przypadkiem znalazłam dzisiaj dobry fragment, który obrazuje to co chciałam przekazać na temat roli emocji w etyce: "W najogólniejszym zarysie badania funkcjonowania sprawstwa moralnego dowodzą słuszności podejścia Hume'a, tzn. że w generowaniu sądów moralnych zasadniczy udział mają emocje, .....

Uczestniczę w wydarzeniach

Moje artykuły

  • Etyczna podmiotowość zwierząt - uzupełnienie do P. Singera

    Żyjemy w czasach gatunkowego szowinizmu, a zabijając zwierzęta dla ich mięsa, skór, czy w celach naukowych, postępujemy niemoralnie – dowodzi Peter Singer. Jednak to na łamach jego najpopularniejszej książki znaleźć możemy argument, który usprawiedliwia sięganie po paluszki rybne. Czy zatem jego teoria i poglądy dotyczące traktowania zwierząt są spójne? A może warto ją uzupełnić tak, by stała się mocnym narzędziem w walce z miłośnikami hamburgerów?

  • Czy zwierzęta są osobami?

    W samym USA w niewoli przebywa ok. 3000 wielkich małp człekokształtnych. Wiele z nich poddawanych jest badaniom biomedycznym, inne trzymane są w cyrkach, ZOO, lub prywatnych mieszkaniach. Prawa człowieka zostały stworzone, byśmy uniknęli dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie, rasę. Czy możemy zatem utrzymać dyskryminację z uwagi na przynależność gatunkową? Jeśli zaś gatunek jest kryterium arbitralnym, to co jest jakością, jaka zapewnia prawa wszystkim ludziom, a jednocześnie odbiera je pewnej grupie zwierząt tak blisko z nami spokrewnionej?

  • Podmiotowość zwierząt a personalizm chrześcijański

    Przyznawanie wyjątkowej, przyrodzonej wartości życia każdemu człowiekowi, czyli osobnikowi gatunku Homo sapiens jest rzeczą znamienną dla przedstawicieli antropocentrycznej doktryny chrześcijańskiej w etyce.[1] Zwykle punktem centralnym argumentacji na rzecz unikalnego znaczenia godności ludzkiej jest odwołanie do takich cech warunkujących podmiotowość moralną, jak samoświadomość i wolność wyboru[2]. Świadczy to o kontynuacji argumentacji na rzecz uznania „osoby” jako jedynego podmiotu moralnego. Tą osobą, czy podmiotem moralnym, może być jedynie człowiek. Dlaczego?

  • Informacje o Galerii Filmów Etyki Praktycznej

    Galeria Filmów Etyki Praktycznej jest miejscem, w którym użytkownicy portalu mogą umieszczać linki do dostępnych w sieci materiałów powiązanych z etyką stosowaną (wykładów naukowych, wywiadów, dyskusji, debat i innych materiałów publicystycznych, prezentacji, wystąpień czy referatów prezentujących określone światopoglądy). Do dodawania zasobów zachęcamy wszystkich zarejestrowanych użytkowników Etyki Praktycznej.

  • Status moralny zwierząt a dwa rodzaje potencjalności

    Problem moralnego statusu zwierząt zajmuje dziś istotne miejsce we współczesnych debatach etycznych. Intensywność prowadzonych w tej sprawie dyskusji skupia się m.in. wokół kryterium, jakim jest zdolność do odczuwania bólu i/lub przyjemności. Celem artykułu jest uzupełnienia argumentacji P. Singera o pojęcie potencjalności, czego konsekwencją jest uznanie tezy, że nie tylko nie powinniśmy, bez wyraźnej konieczności, powodować cierpienia zwierząt, ale także nie powinniśmy ich zabijać.

Nowe na tablicy grup

Aktywne grupy

Brak aktywnych grup.

Komentarze zdjęć

  • MC Otwarty rasizm przy udziale naruszenia chociażby prawa do zrzeszania się i tworzenia związków zawodowych...
  • MC Praca na "czarno".
  • historia lubi się powtarzać... Historia lubi się powtarzać... Jednak można uniknąć wielu ludzkich pomyłek, jeśli tylko zaczniemy analizować niektóre fakty. Co Wy na ten temat sądzicie?
  • kij, marchewka Niestety kij i marchewka są koniecznym elementem tak moralności jak i etyki. Choć jest racją, że przydałoby się więcej marchewek.