O mnie

Podstawowe informacje

O mnie
Adiunkt w Zakładzie etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Szczecińskiego. Autor książki "Język etyki a utylitaryzm. Filozofia Moralna R.M.Hare'a"
Płeć
Mężczyzna
Urodziny
24/02/1979

Informacje kontaktowe

Strona internetowa
http://www.us.szc.pl/saja/
Miejscowość
Szczecin

Wykształcenie/Praca

Stopień naukowy
doktor
Nazwa uczelni
Uniwersytet Szczeciński

Uczestniczę w wydarzeniach

Wspólni znajomi

  • No mutual friends
0 friends in common

Grupy

Grupy zostały wyłączone przez administratora.
Krzysztof Saja
Krzysztof Saja
Polecam Plakat promujący lekcje etyki w szkole - Katalog / Dydaktyczne
8 lat temu
  • Punkty
  • Użytkownik od:
  • wtorek, 29 grudnia 2009 15:03
  • Ostatnio on-line:
  • 4 lat temu
  • Profil oglądano:
  • 35683 razy
  • Typ profilu
  • Akademik

Moje recenzje w katalogu

Użytkownik nie napisał jeszcze recenzji

Moje wpisy w katalogu

Konsekwencjalizm kantowski D.Cummiskey'a i D.Parfita a autonomia podmiotu 03 stycznia 2013 1156 odwiedzin
Richard M. Hare - Filozof eklektyczny 03 stycznia 2013 1205 odwiedzin
Eliminacja etyki a realizm racji 03 stycznia 2013 1191 odwiedzin
Dobro w tradycji filozofii analitycznej 06 października 2012 1372 odwiedzin
Język etyki a utylitaryzm. Filozofia moralna Richarda Hare'a 22 września 2012 1935 odwiedzin
Bez reguł (Unthinkable) 23 marca 2012 2022 odwiedzin
Zasady etyki zawodowej policjanta 06 marca 2012 1876 odwiedzin
Zaniechanie i wycofanie się z uporczywego leczenia podtrzymującego życie u dzieci. Wytyczne dla lekarzy 01 kwietnia 2011 2205 odwiedzin
Plakat promujący lekcje etyki w szkole 29 marca 2011 3185 odwiedzin
Yes-Meni naprawiają świat 23 marca 2011 1889 odwiedzin
Kamyk filozoficzny 22 marca 2011 1298 odwiedzin
Ignorancja w służbie obłudy - o etyce w polskich szkołach 15 lutego 2011 1268 odwiedzin
Odezwa Abolicjonistów Praw Zwierząt 05 listopada 2010 1428 odwiedzin
Prawa ryb 05 listopada 2010 1201 odwiedzin
Renata Ziemińska - Etyka troski a etyka sprawiedliwości 23 września 2010 3794 odwiedzin
Życie które możesz uratować - strona Petera Singera 21 września 2010 1202 odwiedzin
Klucz do człowieczeństwa - Stanisław Żaryn 19 sierpnia 2010 1343 odwiedzin
Szczęście Narodowe Brutto mierzone statusem na Facebooku 19 maja 2010 1593 odwiedzin
Manifest Dobrostanu jako celu uprawiania polityki 19 maja 2010 1228 odwiedzin
The Happy Index Planet - Index porównywania państw 19 maja 2010 2630 odwiedzin

Moje komentarze

2010-06-17 11:49:39
Można byłoby to rozwinąć, bo nie za bardzo rozumiem? Co ma marksowska krytyka kapitalizmu do krytyki utylitaryzmu, oprócz wspólnego słowa "alienacja" ;) Co ma wspólnego z krytyką utylitaryzmu teoria anomii Durkheima? Toż krytyka utylitaryzmu przedstawiona w artykule przestrzega bardziej nie przed a .....
«pierwszapoprzednia11121314następnaostatnia»

Moje artykuły

  • Sumienie

    Sumienie – (gr. syneīdēsis; łac. conscientia) pojęcie z dziedziny etyki i teologii moralnej najczęściej używane na oznaczenie zdolności czy władzy ludzkiej psychiki, która odpowiedzialna jest za doświadczanie niespekulatywnego, intuicyjnego, wewnętrznego, prostego, autorytatywnego przekonania połączonego z reakcją emocjonalną o złu lub dobru moralnym danego zamierzonego bądź wykonanego czynu.

  • Etyka utylitaryzmu jest dla superinteligentów

    Jeden z częściej formułowanych zarzutów przeciwko utylitaryzmowi głosi, iż jest on poznawczo zbyt wymagający. Etyka utylitaryzmu jest dla superinteligentów – superhiperinteligentów, którzy nie mieszkają na naszej planecie. Wymaga on od nas bowiem posiadania niemożliwej do zdobycia przez człowieka wiedzy i umiejętności poznawczych.

  • Czy etyka utylitaryzmu alienuje?

    Utylitaryzm jest dziś jednym z dwóch lub trzech głównych nurtów etycznych. Maksymalizacja szczęścia, lub raczej minimalizacja nieszczęścia, szkód, krzywdy czy bólu obywateli, jest współcześnie jednym z głównych imperatywów oświeconego prawodawstwa (przynajmniej podczas kampanii wyborczych). Czy utylitaryzm może być jednak podstawowym systemem moralnym dla wszystkich ludzi również w życiu codziennym?Jeśli spora…

  • Niesprawiedliwość utylitaryzmu

    John Rawls, w dziele Teoria sprawiedliwości postawił utylitarystom zarzut, iż nie potrafią wyjaśnić oni idei sprawiedliwości społecznej: utylitaryzm, chcąc maksymalizować użyteczność, nieczuły jest bowiem na rozkład dóbr wśród danej grupy. Zalecałby on niesprawiedliwe, nierówne, wyzyskujące modele organizacji społeczeństwa, jeśli tylko maksymalizowałby one użyteczność.

  • Etyka utylitaryzmu i obowiązek bycia świętym

    Jednym z ciekawszych i trudniejszych do rozwiązania problemów dla utylitarystów jest zarzut, iż jest on zbyt wymagający: utylitaryzm żąda od nas nadmiernego altruizmu. Krytyka ta wydaje się być słabo rozpoznana w Polsce, gdzie dominuje przekonanie odwrotne: utylitaryzm w swych zaleceniach prowadzi do działań potwornych i egoistycznych. Do polskiej świadomości przeniknęła…

Nowe na tablicy grup

Aktywne grupy

Brak aktywnych grup.

Komentarze zdjęć

  • MC Otwarty rasizm przy udziale naruszenia chociażby prawa do zrzeszania się i tworzenia związków zawodowych...
  • MC Praca na "czarno".
  • historia lubi się powtarzać... Historia lubi się powtarzać... Jednak można uniknąć wielu ludzkich pomyłek, jeśli tylko zaczniemy analizować niektóre fakty. Co Wy na ten temat sądzicie?
  • kij, marchewka Niestety kij i marchewka są koniecznym elementem tak moralności jak i etyki. Choć jest racją, że przydałoby się więcej marchewek.