Witam!
Problem.
Z psychologicznego punktu reklama rzeczywiście może mieć duży wpływ na dziecko, jako że za pomocą perswazji wyzwala w młodym, konformistycznym człowieku konsumpcjonizm na coraz większą skalę. Konsekwencje mogę być różne; osłabienie motywacji, problem z gospodarowaniem i zarządzaniem swoimi zasobami (materialnymi i niematerialnymi), itd. Kto ponosi odpowiedzialność? Oczywiście sami reklamo-twórcy, bo wykorzystują słabości człowieka, oczywiście firmy – godzące a często wymagające takiej formy przekazu, rodzice mogą też uczestniczyć swoją bierną postawą
Prawnie jest normalizowane. Nie może być reklam bezpośrednio...
Subskrybuj listę przez RSS
Wpisy ze słowem kluczowym ekonomia
Kategorie bloga
Utylitaryzm
(17)
Zwierzęta
(16)
Metaetyka
(12)
Inne
(9)
Konferencje
(9)
Religia
(7)
Etyka ogólna
(7)
Aborcja
(5)
Pomaganie
(4)
Dyskryminacja
(4)
Sumienie
(4)
Deontologia
(3)
Samobójstwo
(3)
Etyka bizesu
(2)
Nowe technologie
(2)
Wywiad
(2)
Recenzje
(2)
Terroryzm
(2)
Eutanazja
(1)
Słowa kluczowe
śmierć
etyka zabijania
metaetyka
etyka polityczna
homoseksualizm
etyka ezoteryczna
Bóg
racje praktyczne
utylitaryzm
nieposłuszeństwo obywatelskie
prawa człowieka
krytyka utylitaryzmu
aborcja
religia
etyka
deontologia
krytyka deontologii
etyka ogólna
zwierzęta
acta
podmiotowość moralna
etyka praw zwierząt
Jeff McMahan
etyka ekologiczna
konsekwencjalizm
Michael Walzer
szowinizm gatunkowy
przemoc
konferencja
dyskryminacja
Aktywne grupy
Brak aktywnych grup.