Witam!
Problem.
Z psychologicznego punktu reklama rzeczywiście może mieć duży wpływ na dziecko, jako że za pomocą perswazji wyzwala w młodym, konformistycznym człowieku konsumpcjonizm na coraz większą skalę. Konsekwencje mogę być różne; osłabienie motywacji, problem z gospodarowaniem i zarządzaniem swoimi zasobami (materialnymi i niematerialnymi), itd. Kto ponosi odpowiedzialność? Oczywiście sami reklamo-twórcy, bo wykorzystują słabości człowieka, oczywiście firmy – godzące a często wymagające takiej formy przekazu, rodzice mogą też uczestniczyć swoją bierną postawą
Prawnie jest normalizowane. Nie może być reklam bezpośrednio...
Subskrybuj listę przez RSS
Wpisy ze słowem kluczowym konformizm
Kategorie bloga
Utylitaryzm
(17)
Zwierzęta
(16)
Metaetyka
(12)
Inne
(9)
Konferencje
(9)
Religia
(7)
Etyka ogólna
(7)
Aborcja
(5)
Pomaganie
(4)
Dyskryminacja
(4)
Sumienie
(4)
Deontologia
(3)
Samobójstwo
(3)
Etyka bizesu
(2)
Nowe technologie
(2)
Wywiad
(2)
Recenzje
(2)
Terroryzm
(2)
Eutanazja
(1)
Słowa kluczowe
metaetyka
utylitaryzm
homoseksualizm
konsekwencjalizm
zwierzęta
etyka zabijania
śmierć
aborcja
konferencja
racje praktyczne
etyka polityczna
Jeff McMahan
deontologia
etyka ogólna
etyka
prawa człowieka
etyka ekologiczna
Bóg
dyskryminacja
krytyka utylitaryzmu
szowinizm gatunkowy
podmiotowość moralna
acta
Michael Walzer
krytyka deontologii
etyka ezoteryczna
przemoc
nieposłuszeństwo obywatelskie
religia
etyka praw zwierząt
Aktywne grupy
Brak aktywnych grup.