Witam!
Problem.
Z psychologicznego punktu reklama rzeczywiście może mieć duży wpływ na dziecko, jako że za pomocą perswazji wyzwala w młodym, konformistycznym człowieku konsumpcjonizm na coraz większą skalę. Konsekwencje mogę być różne; osłabienie motywacji, problem z gospodarowaniem i zarządzaniem swoimi zasobami (materialnymi i niematerialnymi), itd. Kto ponosi odpowiedzialność? Oczywiście sami reklamo-twórcy, bo wykorzystują słabości człowieka, oczywiście firmy – godzące a często wymagające takiej formy przekazu, rodzice mogą też uczestniczyć swoją bierną postawą
Prawnie jest normalizowane. Nie może być reklam bezpośrednio...
Subskrybuj listę przez RSS
Wpisy ze słowem kluczowym perswazja
Kategorie bloga
Utylitaryzm
(17)
Zwierzęta
(16)
Metaetyka
(12)
Inne
(9)
Konferencje
(9)
Religia
(7)
Etyka ogólna
(7)
Aborcja
(5)
Pomaganie
(4)
Dyskryminacja
(4)
Sumienie
(4)
Deontologia
(3)
Samobójstwo
(3)
Etyka bizesu
(2)
Nowe technologie
(2)
Wywiad
(2)
Recenzje
(2)
Terroryzm
(2)
Eutanazja
(1)
Słowa kluczowe
prawa człowieka
metaetyka
konsekwencjalizm
etyka
dyskryminacja
etyka polityczna
etyka praw zwierząt
przemoc
krytyka utylitaryzmu
deontologia
acta
nieposłuszeństwo obywatelskie
Jeff McMahan
homoseksualizm
konferencja
szowinizm gatunkowy
Michael Walzer
religia
podmiotowość moralna
racje praktyczne
zwierzęta
etyka ezoteryczna
Bóg
krytyka deontologii
utylitaryzm
etyka ekologiczna
etyka ogólna
śmierć
aborcja
etyka zabijania
Aktywne grupy
Brak aktywnych grup.