Witam!
Problem.
Z psychologicznego punktu reklama rzeczywiście może mieć duży wpływ na dziecko, jako że za pomocą perswazji wyzwala w młodym, konformistycznym człowieku konsumpcjonizm na coraz większą skalę. Konsekwencje mogę być różne; osłabienie motywacji, problem z gospodarowaniem i zarządzaniem swoimi zasobami (materialnymi i niematerialnymi), itd. Kto ponosi odpowiedzialność? Oczywiście sami reklamo-twórcy, bo wykorzystują słabości człowieka, oczywiście firmy – godzące a często wymagające takiej formy przekazu, rodzice mogą też uczestniczyć swoją bierną postawą
Prawnie jest normalizowane. Nie może być reklam bezpośrednio...
Kategorie bloga
Utylitaryzm
(17)
Zwierzęta
(16)
Metaetyka
(12)
Inne
(9)
Konferencje
(9)
Religia
(7)
Etyka ogólna
(7)
Aborcja
(5)
Pomaganie
(4)
Dyskryminacja
(4)
Sumienie
(4)
Deontologia
(3)
Samobójstwo
(3)
Etyka bizesu
(2)
Nowe technologie
(2)
Wywiad
(2)
Recenzje
(2)
Terroryzm
(2)
Eutanazja
(1)
Słowa kluczowe
Bóg
nieposłuszeństwo obywatelskie
etyka ogólna
Michael Walzer
śmierć
utylitaryzm
etyka
Jeff McMahan
prawa człowieka
metaetyka
krytyka deontologii
dyskryminacja
religia
aborcja
homoseksualizm
racje praktyczne
szowinizm gatunkowy
etyka ekologiczna
podmiotowość moralna
krytyka utylitaryzmu
zwierzęta
etyka zabijania
etyka praw zwierząt
etyka polityczna
konferencja
deontologia
acta
przemoc
konsekwencjalizm
etyka ezoteryczna