Witam!
Problem.
Z psychologicznego punktu reklama rzeczywiście może mieć duży wpływ na dziecko, jako że za pomocą perswazji wyzwala w młodym, konformistycznym człowieku konsumpcjonizm na coraz większą skalę. Konsekwencje mogę być różne; osłabienie motywacji, problem z gospodarowaniem i zarządzaniem swoimi zasobami (materialnymi i niematerialnymi), itd. Kto ponosi odpowiedzialność? Oczywiście sami reklamo-twórcy, bo wykorzystują słabości człowieka, oczywiście firmy – godzące a często wymagające takiej formy przekazu, rodzice mogą też uczestniczyć swoją bierną postawą
Prawnie jest normalizowane. Nie może być reklam bezpośrednio...
Kategorie bloga
Utylitaryzm
(17)
Zwierzęta
(16)
Metaetyka
(12)
Inne
(9)
Konferencje
(9)
Religia
(7)
Etyka ogólna
(7)
Aborcja
(5)
Pomaganie
(4)
Dyskryminacja
(4)
Sumienie
(4)
Deontologia
(3)
Samobójstwo
(3)
Etyka bizesu
(2)
Nowe technologie
(2)
Wywiad
(2)
Recenzje
(2)
Terroryzm
(2)
Eutanazja
(1)
Słowa kluczowe
konsekwencjalizm
śmierć
religia
metaetyka
prawa człowieka
racje praktyczne
etyka ekologiczna
etyka praw zwierząt
konferencja
etyka polityczna
szowinizm gatunkowy
aborcja
utylitaryzm
Bóg
etyka ogólna
krytyka deontologii
przemoc
Jeff McMahan
Michael Walzer
podmiotowość moralna
etyka
nieposłuszeństwo obywatelskie
dyskryminacja
deontologia
homoseksualizm
zwierzęta
etyka zabijania
krytyka utylitaryzmu
etyka ezoteryczna
acta