Czy zakaz małżeństw jednopłciowych jest dyskryminujący?
Każda nierówność wobec prawa powinna mieć swoje uzasadnienie. Jeśli nauczyciel matematyki, który jest gejem, jest tak samo wykwalifikowany pod względem merytorycznym, dydaktycznym i wychowawczym jak jego heteroseksualny kolega, nie ma powodu, aby nie miał uczyć dzieci. Jeśli lesbijka miałaby kwalifikacje do tego, aby być opiekunką do dzieci lub prezydentem Rzeczpospolitej, nie powinniśmy jej tego zabraniać. Czy nie istnieją jednak istotne różnice między parą gejów a parą osób heteroseksualnych, które usprawiedliwiałyby uprawnienia małżeńskie dla drugich, zakazując ich zarazem pierwszym? Poniżej przedstawię główne powody, które skłaniają mnie do takiego poglądu.
Blog Categories
- Business Ethics (0)
- Virtue Ethics (0)
- Environmental ethics (0)
- Individual Ethics (0)
- Medical Ethics (0)
- Abortion (2)
- Prenatal examinations (0)
- The definition of death and transplants (0)
- Euthanasia (1)
- Genetic Engineering (0)
- Quality of life (0)
- Cloning (0)
- Care in terminal stages (0)
- Life support (0)
- Psychiatry (0)
- Doctor-patient relationship (0)
- Health care system (0)
- Value of life (0)
- Knowledge and practice (0)
- In vitro fertilization (0)
- Health and sickness (0)
- General Ethics (3)
- Political Ethics (0)
- Social Ethics (0)
- Affirmative action (0)
- Discrimination (3)
- Education (0)
- Capital punishment (0)
- Media (0)
- Drugs (0)
- Disability (0)
- Slavery (0)
- New technologies (2)
- Collective responsibility (0)
- Pacifism (0)
- Pornography (0)
- Sexual violence (0)
- Racism (0)
- Family (0)
- Legal sanctions (0)
- Personal relationships (0)
- Intelectual property (0)
- Recommended (1)
- Wywiad (1)
Subscribe by email
Informations about The Ethical Ethics Blog
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani opublikowaniem artykułu na Blogu EP, poniżej znajdują się informacje dla potencjalnych autorów.