Witam!
Problem.
Z psychologicznego punktu reklama rzeczywiście może mieć duży wpływ na dziecko, jako że za pomocą perswazji wyzwala w młodym, konformistycznym człowieku konsumpcjonizm na coraz większą skalę. Konsekwencje mogę być różne; osłabienie motywacji, problem z gospodarowaniem i zarządzaniem swoimi zasobami (materialnymi i niematerialnymi), itd. Kto ponosi odpowiedzialność? Oczywiście sami reklamo-twórcy, bo wykorzystują słabości człowieka, oczywiście firmy – godzące a często wymagające takiej formy przekazu, rodzice mogą też uczestniczyć swoją bierną postawą
Prawnie jest normalizowane. Nie może być reklam bezpośrednio...
Subskrybuj listę przez RSS
Wpisy ze słowem kluczowym naiwność
Kategorie bloga
Utylitaryzm
(17)
Zwierzęta
(16)
Metaetyka
(12)
Inne
(9)
Konferencje
(9)
Religia
(7)
Etyka ogólna
(7)
Aborcja
(5)
Pomaganie
(4)
Dyskryminacja
(4)
Sumienie
(4)
Deontologia
(3)
Samobójstwo
(3)
Etyka bizesu
(2)
Nowe technologie
(2)
Wywiad
(2)
Recenzje
(2)
Terroryzm
(2)
Eutanazja
(1)
Słowa kluczowe
dyskryminacja
etyka
zwierzęta
homoseksualizm
metaetyka
racje praktyczne
konferencja
Jeff McMahan
acta
etyka ekologiczna
deontologia
etyka ezoteryczna
szowinizm gatunkowy
Bóg
etyka ogólna
utylitaryzm
śmierć
krytyka utylitaryzmu
nieposłuszeństwo obywatelskie
etyka zabijania
aborcja
podmiotowość moralna
konsekwencjalizm
religia
prawa człowieka
Michael Walzer
krytyka deontologii
etyka polityczna
etyka praw zwierząt
przemoc
Aktywne grupy
Brak aktywnych grup.